BMW X7: 10 důvodů, proč je to mé nejmilejší BMW

BMW X7 je nejluxusnější SUV od BMW a jedno z nejlepších aut vůbec. Víte proč?

BMW X7 je moje nejoblíbenější auto. Když se mě někdo zeptá, jaké nejlepší auto jsem v poslední době řídil, co bych si koupil, kdybych každý týden netestoval něco jiného, nebo co na mě nechalo největší dojem, vždy říkám BMW X7. Za mě je to nejlepší auto.

Moje volba.

1. naštve všechny kolem vás

Když si kupujete auto jako je BMW X7, je jasné, že chcete být vidět a že chcete jít do toho nejlepšího. A tím naštvete nejen sousedy, ekologické fanatiky, ale dokonce i fanoušky BMW. Jeden z puritánských fanoušků BMW mi dokonce tvrdil, že je to dokonce nejhorší BMW všech dob. Samozřejmě je to majitel BMW z devadesátých let. Takové ty kecy, že v 90. letech vznikaly nejlepší BMW. Kecy, prdy, beďary. 

Takže ahoj.

2. bude vás rozmazlovat

Těžký den? Špatné počasí? Špatná nálada? Sedněte do X7. Je to něco jako wellness. Auto vám pustím příjemnou hudbu, naladí odpočinkovou světelnou atmosféru, dá vám masáž a rázem zapomenete na všechny strasti, které vás potkali. Tohle budete milovat.

Tady chcete strávit zbytek svého života.

3. umí řídit za vás

Miluji řízení. Každý kilometr si užívám. Rád točím volantem, rád šlapu na plyn. Ale někdy si chci odpočinout, případně myšlenky věnovat něčemu jinému, třeba poslechu audioknihy. Pak stačí stisknout tlačítko na volantu a BMW za vás řízení převezme. Umí se držet v jízdním pruhu, respektovat povolené rychlosti, držet se vozu před vámi. Funguje to fantasticky. Obzvláště na dálnici jede auto prakticky samo a bezchybně. Vy jen relaxujete. Ta možnost volby je skvělá.

BMW mílovými kroky pokračuje k autonomní jízdě. Pokud chcete.

4. v zatáčkách se neztratí

To že na dálnici i rozbité silnici jede takový tank jako na létajícím koberci, to tak nějak čekáte. Odfiltruje vše, co by posádku jen trochu obtěžovalo. Jenže X7 se neztratí ani v zatáčkách. Důvodů je hned několik. X7 má vzduchový podvozek, který umí měnit světlou výšku. Takže X7 si v případě potřeby umí „přidřepnout“ a tím sníží těžiště. Kromě toho má aktivní stabilizátory, takže karoserie se v zatáčkách mnohem méně naklání. Vůz má poháněna všechny 4 kola, s preferencí zadní nápravy, to opět pomáhá vozu stáčet se do zatáček a vystřihovat krásné obloučky. Zadní kola se umí také natáčet, což opět přidává na manévrovatelnosti. A v neposlední řadě má obří pneumatiky, které mají velkou styčnou plochu se silnicí. Takže i když to hodně přeženete, auto zkrátka neustřelí. V zatáčkách se neztratí. 

Rozdíl mezi horní a dolní polohou vidíte hlavně na blatnících. Díky tomu může X7 i do terénu.

5. famózní motor

Lidé v diskuzích pořád bulí, že v autech už nejsou pořádné motory. Ale jsou! A X7 je toho důkazem. Benzin, objem 4,4 litru, 8 válců a výkon 530 koní. Tohle je vrchol motorářského umění. Motor je dokonale vyvážený. Nevíte o něm. Ale když na to šlápnete, line se z něj krásný zvuk. Mohutně zatahuje v jakýchkoliv otáčkách a s obřím autem si pohrává jako řeka s papírovou lodičkou. Deklarované spotřeby 10,9 litrů na 100 km jen tak nedosáhnete, při běžné jízdě pojedete tak 15-17 litrů. 

Řízení vás bude bavit. Mimo jiné i díky skvělému motoru.

6. všude je dost místa

Většina aut je pětimístných. Ale ruku na srdce, páté prostřední místo je úzké, tvrdé, nepohodlné. Tady nikdo sedět nechce. A v X7 nikdo trpět nechce. Proto ve druhé řadě najdete jen dvě křesílka. Žádnou lavici. A že převeze jen 4 pasažéry? Chyba lávky. X7 má tři řady sedadel. Ve třetí řadě jsou další dvě sedadla. Pohodlnější a prostornější než v jakémkoliv jiném běžném autě. Všude je zkrátka ohromného místa a to platí i pro zavazadlový prostor.

I v šestimístném uspořádání je kufr dostatečně prostorný.

7. parádně svítí

BMW je velkým průkopníkem laserových světlometů. Ty se aktivují především na dálnici, jejich výhodou je ohromný dosvit. Nádherně nasvítí silnici minimálně na půl kilometru. Vidíte parádně. Samozřejmě nechybí chytré technologie vykrývání, kdy auto neustále svítí dálkovými světlomety a utlumí světlo tam, kde jsou jiní účastníci silničního provozu. Tohle je naprostá pecka.

8. vyspělý infotainment

Další oblast, kde nechává X7 konkurenci za sebou je infotainment. Velký displej, skvěle čitelný, je samozřejmě dotykový a nabízí neomezené použití. Mapy, multimédia, konfigurace vozu. A samozřejmě zrcadlení smartphonu – Apple CarPlay a Android Auto. Funguje to samozřejmě také bez kabelů, takže stačí usednout do auta a už máte spuštěný Waze. Třešničkou na dortu je pak zvuková aparatura Harman/Kardon, která hraje naprosto neuvěřitelně.

9. prvotřídní zpracování

U auta s cenou překračující 3,5 milionu čekáte, že to bude uvnitř hezké. Ale ono je to dokonalé. Materiály, zpracování, povrch jednotlivých částí. Vše, čeho se dotýkáte je úžasné. Příjemné na dotek a dokonale zpracované. Tady skutečně nemáte pocit, že se někdo snažil ušetřit.

Držáky nápojů jsou vyhřívané i klimatizované.

10. konektivita

BMW X7 je neustále on-line. Takže si ze svého mobilu zkontrolujete jeho stav, zjistíte přesnou polohu, ale třeba také aktivujete nezávislé topení nebo klimatizaci. Vždy tak přicházíte do příjemného prostředí. I celý systém auta je on-line a neustále připojený. Během testování se nabídla velká aktualizace systému. Auto mě upozornilo, že bude trvat několik desítek minut a vůz nebude možné používat. S tím jsem počítal. Spustil aktualizaci – ale v okamžiku, kdy byl otevřený kufr. A dokud aktualizace neproběhla, nefungovalo dokonce ani tlačítko pro zavření kufru. Zkrátka auto s operačním systémem, jak se patří.

Každá sranda něco stojí

Má BMW X7 vůbec nějaké nedostatky? V této cenové kategorii se chyby neodpouští. Základní problém tedy může být v tom, že na auto jednoduše nemáte peníze. Pod 3 miliony hezké auto nepořídíte.

A pak musíte počítat s tím, že je to skutečně velký kus auta. Třeba parkovat na úzkých parkovištích není úplně legrace. Především kvůli šířce a délce auta. Manévrování se bát nemusíte. Díky natáčecí zadní nápravě se otočíte na pětníku.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,7 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 2 555 kg
Průměrná spotřeba 10,9 – 11,1 l/100 km
Rozměry 5 151 ×  2 000 × 1 805 mm
Cena testovaného modelu 3 591 878 Kč

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

BMW X3: V redakčním autotestu jsme odhalili jeho nepříjemnou vlastnost. Uhodnete kterou?

Jeho veličenstvo Range Rover