Autotest Volkswagen Arteon: žádný koncept, ale reálné auto! Je to nejlepší auto z nabídky?

Když přijdete na showroom Volkswagenu a budete chtít to nejlepší, co mají v nabídce, nenabídnou vám Touarega. Ani Passat. Nabídnou vám Arteona. Proč? Zkoušeli jsme ho.

Co že vám Arteon může připomínat? Je to jasné – předchozí Volkswagen CC, nebo ještě více předchozí Volkswagen Passat CC. Podobnost upřít nelze, ale Arteon se posunul ještě o kousek víc. Teď je aspoň o půl třídy nad Passatem. Čím boduje u zákazníků?

Arteon. Už jste jej na silnici potkali?

Arteon. Už jste jej na silnici potkali?

Tohle je nějaký koncept?

Když jsem jezdil s Arteonem, tak se mě lidé ptali, jestli je to skutečně produkční auto. Jestli to není nějaký koncept. Není! Takto se Arteon skutečně prodává. Přední maska vypadá opravdu velmi futuristicky, obzvláště naživo máte pocit, že stojíte u auta z budoucnosti. Přední kapota je tak nízká, LED světlomety ji ještě rozšiřují, zkrátka wow. Jestli někdo váhá nad Passatem kvůli jeho designu, který je velmi umírněný, tak u Arteonu nemůže vůbec nic namítat. Tady design boduje!

Výjimečnost přidávají autu také obrovská 19″ kola s rozměrem 245/40. Sahají prakticky do poloviny výšky auta. Bezrámové dveře jsou jen dokazují to, že tady se opravdu hraje na efekt. Kdo má srdce, ten bude Arteona chtít.

Spokojím se s tím nejlepším

Prémiovost auta ukazuje volba pohonů. Nic menšího, než dvoulitr do auta nepořídíte. Vrcholná benzínová verze má 280 koní! My jsme měli naftový dvoulitr s dvojitým přeplňováním a výkonem 176 kW. Tato motorizace je vždy spojená s pohonem všech kol a Arteonu nabídne samozřejmou dynamiku. Arteon vás nebude pobízet k bláznivé jízdě, ale vždy budete mít dostatek výkonu pro vystřelení vpřed – v jakékoliv rychlosti. Jízdní vlastnosti auta jsou mimořádně povedené. Může za to kombinace pohonu všech kol, širokých pneumatik a nízké těžiště, které těží z karoserie typu fastback.

Takto Arteon zrychluje. Zkrátka paráda.

Ergonomická etuda

Když si sednete dovnitř, budete jako v Passatu. Rozdíly by se hledaly opravdu jen velmi těžko. To myslíme jak v dobrém, tak v tom špatném. Ergonomicky je auto dotažené k dokonalosti. Vše je tam kde má být, vše funguje naprosto spolehlivě a jistě. V autě se budete cítit jako doma.

Pokud ale přesednete z prémiového auta, třeba z koncernového příbuzného Audi, budete trochu zklamaní. Takže raději nepřesedat a pak bude vše v pořádku.

Díky ovládání gesty si neupatláte displej.

Není pro každého

Volkswagen představil Arteona s kampaní, která měla slogan „není pro každého“. A my se sloganem souhlasíme. Arteon je nádherný a výjimečný kus automobilu. Přináší parádní technologie a v současné době je to výkladní skříň Volkswagenu. Na druhou stranu za stejné peníze můžete mít i v rámci koncernu prémiové vozy Audi. Ať už Audi A4 nebo Audi A5. Co byste si vybrali?

Není pro každého.

Zrychlení 0-100 km/h 6,5 s
Maximální rychlost 245 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 828 kg
Průměrná spotřeba 5,9 l / 100 km
Rozměry 4 862 × 1 871 × 1 450 mm
Cena od / testovaného vozu 949 900 Kč / 1 334 900 Kč

Autor: Analytik