Autotest: Toyota Hilux GR Sport

Toyota prodává vytuněný pickup Toyota Hilux GR Sport. Jaký má smysl mít sportovní off-road? Přečtěte si v našem testu.

Pickup? To je typ auta, který nemá ve střední Evropě příliš velkou tradici. Většinou je budete mít spojený s prací v lese, na farmě či jako pracovní auto lidí od ČEZu. Takže proč by vůbec mělo mít v názvu sport? A proč by mělo vypadat dobře?

GR doplňky

Už když se k autu z dálky blížíte, tak nejspíš poznáte, že vypadá trochu jinak, než jak znáte obyčejný Hilux. Jiná je mřížka chladiče. Černá a elegantní. Agresivnější jsou mlhová světla, 17″ kola vypadají hodně dobře. A vůbec se černou barvou nešetřilo. Najdete ji na krytech zrcátek, nášlapných prazích, madlu zadní části. A k tomu ten hezký kontrast s červenou. Agresivní barvu najdete na tlumičích, pružinách a i různých krytech na podvozku. A společně to funguje!

Místo pro foto

To že není Hilux GR Sport jen obyčejný pickup mi dokázali kolemjdoucí, kteří se u auta fotili. Cože? U pickupu? To se mi ještě nestalo. Prostě vypadá dobře. V USA nebo v Austrálii je to běžné, že řidiči mají pickup jako svého vytuněného mazlíčka, ale v Česku je to jen nevídaný.

V lese se cítí stejně dobře jako na silnici.

Proč je tady?

A proč vůbec Toyota takový Hilux vyrábí? Tým GAZOO Racing (GR) je jedním z nejúspěšnějších týmů na Rallye Dakar. A právě na oslavu úspěchu připravili vrcholné provedení pickupu s označením Hilux GR Sport.

Také ochranný plech diferenciálu je lakován do červené barvy.

Co přináší?

Toyota Hilux GR Sport je tím nejlepším Hiluxem, který si můžete pořídit. Má nové a lepší zavěšení kol, které zlepšuje jízdní vlastnosti. A to jak v přímém směru, tak v zatáčkách, což je u této verze hodně znát. Právě jízda po silnici je oblast, kdy Hilux vždycky hodně ztrácel za konkurencí, tato verze se jim hodně přibližuje. A navíc neztrácí nic ze svých terénních vlastností, což je důležité.

200 silných koní

Co by šlo vymačkat z naftového čtyřválce o objemu 2,8 litru? Asi hodně. Ale to nemá Toyota za potřebí, důležitější je odolnost, životnost a vysoký točivý moment. Jeho 500 Nm si s šestistupňovou automatickou převodovku dobře rozumí a jméno Sport skutečně není v názvu jen kvůli image. Na 100 km/h zrychlí za 10,2 sekundy, což je na takto obří auto úctyhodný výsledek. Ani v pružném zrychlení Hilux nezaostává.

Síla motoru nechybí. Ale upřímně? Chtěl bych sem raději šestiválec.

Sedíme uvnitř

Co musím vyzdvihnout, to jsou naprosto skvělá sportovní sedadla, která navozují až dojem luxusu. Tohle přece do žádného pracanta nepatří, tohle je stylovka. Pochvalu si zaslouží i reproduktory JBL, které hrají fakt dobře.

Koncepčně už je interiér ale trochu zastaralý. Infotainment sice podporuje Android Auto a Apple CarPlay, ale jen po kabelu, odezva infotainmentu nesplňuje standardy roku 2023.

Tento infotainment má nejlepší léta za sebou.

Je ale hezké, že provedení Sport poznáte i uvnitř. Nechybí hliníkové pedály, červenou barvu najdete nejen na volantu v podobě prošití červenou nití, ale i na lištách v interiéru. Tohle se bude líbit.

Jedeme po silnici

Jak jsem už zmínil, Hilux nikdy nebyl premiantem v jízdě po asfaltové silnici, ale tato verze funguje skutečně dobře. Vůz je komfortní, nenaklání se, zatáčky bez potíží projedete i vyšší rychlostí. Pro běžnou jízdu vám bude stačit jen pohon zadních kol (H2), pokud to podmínky vyžadují, lze otočením ovladače aktivovat trvalou čtyřkolku. V kabině je rozumný hluk a spotřeba? Podle rychlosti počítejte mezi 9 a 12 litry nafty na každých 100 km.

Hilux bude dobrou volbou i pro ty, kdo potřebují tahat těžké přívěsy. Hilux na kouli utáhne až 3,5 tuny, takže ani větší loď nebude problém.

Ovládání možná vypadá oldschoolově, ale ergonomie je na jedničku s hvězdičkou. Tohle zvládnete, i když budete mít nasazené rukavice.

V terénu umí

Hilux GR Sport neztratil nic z toho, co má umět off-road v terénu. Nechybí tedy redukční převodovka pro strmá stoupání či klesání, jedním tlačítkem aktivujete zavření zadního diferenciálu, takže obě zadní kola pak hrabou stejně bez ohledu na podmínky. Ve výbavě dokonce najdete i moderní asistent pro sjíždění prudkých svahů.

Redukčí převodovka (režim L4) výrazně zkrátí převody, což je nutnost pro pomalou jízdu v terénu.

Neměl jsem žádné pneumatiky do těžkého terénu, Bridgestone Dueler jsou kompromisní gumy mezi jízdou po asfaltu a v terénu, přesto se Hilux nikde ani náznakem nezasekl.

Hilux můžete vzít i do nejtěžšího terénu.

V plné palbě

Co obsahuje příplatkový ceník modelu Toyota Hilux GR Sport? Vůbec nic. Tak jak jej vidíte, tak jek v základu i v plné palbě. Za nic si nemůžete připlatit. Ale levný právě není. Včetně DPH vyjde na 1 718 200 Kč. Dali byste to za něj?

Autor: Vratislav Klega