7 nejdůležitějších aut tohoto roku. Víte, která to jsou?

Konec roku se blíží stejně rychle jako ubývá vanilkových rohlíčků v krabici. Je čas bilancovat. Která auta si zaslouží naši pozornost?

Každý rok stádo hlavounů z motoristické novinářské branže celé Evropy volí auto roku – Car of the Year, slengově „koty“. Je to výběr těch TOP nejlepších, neprogresivnějších a nejhustokrutějších aut, které automobilky v letošním roce představily. A už známe shortlist. Je tam těchto 7 aut. Mrkneme se na ně podle abecedy.

Audi A4

Stará A4 už docela dost přesluhovala. Ta nová ukazuje, že Audi právem patří mezi prémiové značky, Audi A4 je naprosto skvělé auto. V Ingolstadtu nejsou připosraní z ekoteroristů, kteří chtějí auta fungující na pravdu a lásku, ale Audi A4 jako jedno z mála posledních aut střední třídy nabízí poctivý šestiválec. Třílitr s výkonem 200 kW, který si jen ševelí a s lehkou A4 nemá žádnou práci. I pohon všech kol quattro jde proti trendu doby. Jde o poctivý samosvorný diferenciál Torsen a pokud nevíte, co to je, tak to neřešte, jen vězte, že je to dobrý. V Audi A4 najdete to nejlepší, co koncern VW umí. Zkrátka to musí být o kousek lepší, než Passat a tedy ještě o větší kousek lepší, než Superb, aby byla zachována rovnováha vesmíru. A je to tak.

BMW 7

Pokud by mělo být auto roku jen součtem technologií a inovací, tak hurá, máme tady vítěze. Jenže auta se posuzují jako celkem, tedy včetně užitečnosti. A upřímně, BMW 7 si nikdy nekoupíte. Buď vám jej schválí předseda představenstva akciové společnosti s 1500 zaměstnanci, ve které děláte ředitele, nebo vám ho koupí Babiš, protože jako ministr vlády si zasloužíte jezdit super limuzínou, nebo zkrátka máte to štěstí, že jste prezident země a váš řidič vás zrovna vozí BMW 7.

Je pravdou, že BMW 7 je něco jako technologická laboratoř na kolech. Jen pro představu – klíček od auta je vybavený displejem, jo displejem! Jenže právě… tohle auto si nekupujte ani za 10 let ojeté, kdy bude stát rozumný peníze, protože z nákladů na servis byste se asi posrali.

Jaguar XE

Jaguar tvrdí, že nový XE je nejvyspělejší, nejhospodárnější a nejkultivovanější sportovní sedan, jaký kdy vyrobili a není důvod jim nevěřit. Je vidět, že pod indickým majitelem má automobilka zase nějaké ty lóve, které může dávat do vývoje, přitom si drží tradiční hodnoty britské značky, jako jsou skvělé jízdní vlastnosti a neotřelý design. Navíc XE je docela dobře dostupné auto. S nejvýkonnějším motorem o výkonu 240 koní jej koupíte za cca 1,1 milionu Kč, což není vůbec zlé. Myslím, že autem roku se ale nestane, přeci jen je to volba pro individualisty a tady by takové ocenění bylo snad kontraproduktivní.

Mazda MX-5

Jednoduchý roadster, který se vrací ke kořenům. Který útočí na ty nejzákladnější řidičské pudy. Auto, které chcete řídit, protože vás baví a přitom nestojí majlant. Co z toho, že vás po měsíci přestane bavit, protože je to pořád to stejné. Mazda svému modelu hodně věří a my zase věříme tomu, že udělá vše proto, aby se stala autem roku.

Opel Astra

Opel je vlastně takový otloukánek. Vždy byl v pozadí velkému VW, vždy dělal dobrá auta, která byla vždy jen o něco málo horší, než VW, ale zkrátka to byla vždycky až ta druhá volba, taková alternativní. Nový Opel Astra se ale hodně povedl, má ambice zatopit etalonu třídy (ježiš, to je klíšééééé, ale je to tak) Volkswagenu Golf. Jeho sedmá generace už je na trhu nějaký ten rok a Opel Astra je mladý, krásný, vyspělý a bez vážných nedostatků. Je to auto za pár kaček a tipujeme, že má velkou šanci vyhrát, už jen z politických důvodů.

Škoda Superb

Nový Superb je krásný, velký, pohodlný, s luxusní výbavou. Právem je to vysněné auto mnoha českých domácností. Nabídne vše, na co si vzpomenete, nestojí majlant, za své peníze dostanete velké auto, které si udrží cenu. Nedostatky? Ty snad ani nejsou, snad jen to, že jej na silnici uvidíte až příliš často. Dle našeho názoru ale šanci na výhru nemá. V loňském roce vyhrál Volkswagen Passat, což sice není klon, ale takový bratříček. To by politicky neprošlo, protože jde fakticky o stejná auta.

Volvo XC90

Každý, kdo jej vidí, tak je z nového Volva totálně vyplesknutý. Je vidět, že Volvo se designu nebojí a futuristický nádech by neviděl jen slepý. O autu se mluví jako o wellnessu na kolech a řada žen by udělala cokoliv (a kamkoliv), jen aby s ním mohla vozit děti do školky. Po vystřízlivění ale nadšení opadá. Do obřího SUV se dodává jen 4válec, jízda zase tak super není a konkurence ve velkých SUV dnes umí udělat lepší auto. Ale dojem dělá hodně, tak že by cena za odvážný přístup? Nechme se překvapit.

Co myslíte, které auto se bude chlubit oceněním Car of the Year?

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

7 tipů, jak připravit auto na zimu

Vánoční úklid si zaslouží i vaše auto! Nemusíte nikam jezdit, profíci přijedou k vám