Jednota a euforie: adidas představuje Uniforii – oficiální zápasový míč pro UEFA EURO2020TM

Značka adidas představuje Uniforii – oficiální zápasový míč pro UEFA EURO2020TM. Základem jeho jména jsou anglická slova „Unity“ (jednota) a „Euphoria“ (euforie). Tímto jménem i designem chce adidas zdůraznit soudržnost celého kontinentu i novou podobu evropského fotbalového šampionátu. Uniforia reflektuje celoevropského ducha blížícího se turnaje a odkazuje také na jeho 60. výročí. Turnaj bude poprvé v historii hostit 12 zemí.

Uniforia: adidas představuje oficiální zápasový míč UEFA EURO2020TM

Vzhled míče je inspirován právě novým herním systémem turnaje, který se vůbec poprvé uskuteční ve 12 evropských zemích. Uniforia má proto design, který symbolizuje stavění mostů, bourání hranic a také rozmanitost fanoušků, které fotbal spojuje. Tyto myšlenky se staly výchozími body v procesu navrhování míče, který začal už v roce 2018.

Při navrhování oficiálních zápasových míčů se vždy snažíme reflektovat kulturu a atmosféru ulice, kterou pak chceme přenést na stadion. Ve všech hostitelských městech jsme viděli potřebu po jednotnosti a společném úsilí ve snaze něco změnit. UEFA EURO2020TM je jednou z největších sportovních událostí na světě, proto ji vnímáme jako skvělou příležitost ukázat sílu spojenectví. Chceme ukázat sílu sportu ve spojování lidí a myšlenek,“ říká Anika Marie Kennaughová, produktová designérka značky adidas.

Design Uniforie určují výrazné černé linie, které se nacházejí po celém obvodu a symbolizují bourání hranic i celokontinentální formát soutěže. Tyto široké tahy narušují linie světlých jasných barev, které znázorňují turnajovou rozmanitost a rozdílnost kultur v hostitelských zemích.

Uniforia: adidas představuje oficiální zápasový míč UEFA EURO2020TM

zdroj: adidas

60 let UEFA

Při svém 60. výročí totiž bude UEFA EURO2020TM nejrozmanitějším turnajem ve své historii. Aby byly zápasy blízko fanouškům po celé Evropě, hrát se bude hned ve 12 hostitelských městech – Londýně, Glasgow, Dublinu, Bilbau, Amsterdamu, Kodani, Petrohradu, Mnichově, Budapešti, Římě, Bukurešti a Baku. Součástí designu Uniforie jsou GPS souřadnice každého ze stadionů.

Odvážný design míče stojí na stejné struktuře panelů a materiálů jako nedávné míče pro FIFA Mistrovství světa, ovšem tentokrát s unikátním materiálem Hi-White, díky kterému je míč na hřišti viditelnější.

adidas tímto turnajem oslaví fotbal a sport jako spojovací prvek celého světa. Fotbal je tu pro každého bez ohledu na to, kdo je, odkud je nebo na jakém povrchu hraje – spojuje nás všechny. Uniforia to symbolizuje,” říká Florian Alt, viceprezident marketingu značky adidas.

Uniforia byla slavnostně odhalena 6. listopadu v Londýně, kde ji představily hvězdy jako N’Golo Kante, Michy Batshuayi, Kepa Arrizabalaga, Lauren Jamesová a Katie Zelemová.

Oficiální zápasový míč pro UEFA EURO2020TM zakoupíte v eshopu adidas.cz, v kamenných prodejnách adidas a u oficiálních prodejců.

Další informace najdete na webu adidas.com/football, sledujte také profil @adidasfootball na Instagramu.

Uniforia: adidas představuje oficiální zápasový míč UEFA EURO2020TM

zdroj: adidas





Send this to a friend