Redakční test: Mercedes E 300 kupé. Srdeční záležitost a posilovna ega v jednom!

Jsou auta, která jsou ryze praktická. Řešíte u nich prostor, provozní náklady, zkrátka to, co za své peníze dostanete. Pak jsou auta z opačného konce, která jsou pro radost. Třeba Mercedes-Benz třídy E v provedení kupé.

mercedes E300 kupé

Vyšší střední třída a provedení kupé, to šlo u Mercedesu historicky vždycky k sobě. Žádná jiná automobilka v této třídě nenabízí tolik karosářských variant, jako právě Mercedes. Éčko můžete mít jak jako tradiční sedan, praktický kombík, extravagantní kabriolet, odolný All-Terrain a nakonec individualistické kupé. Právě Kupé se dostalo do našeho testu. 

Koho zajímá kufr. Image je na prvním místě.

Když volí srdce

Pokud budete vybírat auto podle praktičnosti, tomuhle se pravděpodobně vyhnete. Jestliže u vás rozhodují emoce, zamilujete se na první pohled. Kupé vypadá překrásně. I jemně zlatá barva, která by na jiném autě vypadala všedně, se k éčku hodí náramně. Je to právě ta samozřejmá neokázalost a volná ruka designéra, která dělá z éčka skvost. Pokud designér dostane přes prsty od inženýrů, protože je potřeba šetřit prostorem, efektivně využívat místo, nemůže auto nikdy vypadat tak dobře, jako když dostane obrovský prostor, na kterém může postavit kupé.

Nenápadná elegance.

Vítejte v designovém studiu

Pokud se z venku snaží éčko vypadat spíše nenápadně, interiér naplno ukazuje luxus, který od značky Mercedes-Benz čekáte. Bílá kůže na sedačkách? To tak neobvyklé zase není. Ale bílý kožený volant? Z bílé perforované kůže? Wow! Celá palubní deska je vyrobena ze dřeva. Ale ne ze dřeva, jaké pamatujete v 90. letech. Tohle je tak přirozené a tak příjemné – na pohled i na dotek. Pokud jste nad dřevem v interiéru opovrhovali, tak tohle budete chtít.

V zajetí displejů

Auto s řidičem komunikuje pomocí dvou obřích displejů. Jeden slouží jako přístrojovka a zobrazuje klasické informace. Uprostřed palubní desky je pak další širokoúhlý displej. Mercedes svůj multimediální systém nazývá COMAND online a jeho ovládání je příkladné. Kombinuje ovládání pomocí touchapadu a fyzických tlačítek. Je to ideální kombinace pro jednoduché ovládání a zároveň volnost touchpadu.

Přístrojovka sází na velký displej. Řidič má k dispozici i head-up displej, který promítá informace přímo do zorného pole.

Z názvu lze uhodnout, že systém se umí připojit k internetu a využívat tak on-line funkce. Dokonce nechybí ani jednoduchý webový prohlížeč. Celý systém funguje naprosto skvěle, jen je třeba počítat s tím, že v ceníku je u položky napsána částka 71 602 Kč.

Displej systému COMAND je obrovský!

Stačí 4 válce?

E kupé umí být pekelně rychlé. Tedy pokud sáhnete po verzi E 400 s výkonem 333 koní, které nabízí dvakrát přeplňovaný šestiválec. Naše testovaná verze E300 se musí „spokojit“ s výkonem 245 koní. I to je dost slušný výkon, ale je cítit, že celé auto by sneslo výrazně více. Podvozek je neuvěřitelně dobře naladěný. Devítistupňový automat sází rychlosti jako kulomet, zkrátka si říkáte, že další stovka koníků by se klidně hodila.

Vrtané kotouče! Auto by si zasloužilo o 100 koní víc.

Je až neuvěřitelné, jak dobře je možné naladit podvozek tak, aby byl sportovní i komfortní zároveň. Jediným limitem vozu jsou pneumatiky runflat. Mají tvrdou bočnici, takže sice můžete dojet do pneuservisu i po defektu, ale na příčných nerovnostech uslyšíte a ucítíte pěknou ránu. Přes retardéry to chce zkrátka pomaličku.

V Mercedesu budete atraktivnější. Nechte si posílit své ego.

Udělat si radost

Máte přebytečné 2 miliony? Chcete jezdit v luxusu? Nepotřebujete velký kufr a jezdíte ve dvou? Mercedes-Benz E kupé je auto pro vás. Je odladěné do posledního detailu a luxus dávkuje doslova v koňských dávkách.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,4 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 685 kg
Maximální výkon 180 kW
Rozměry 4826 x 1860 x 1430 mm
Cena od / testovaného vozu 1 338 260 Kč / 2 600 000 Kč

 Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Poničila vám automyčka vůz? Které myčky používat a kterým se vyhnout? Jak postupovat, když se vám to stane?

Mercedes: stříbrné šípy ze Stuttgartu!