Redakční autotest: Nissan Qashqai chce přemoci Škodu Karoq. Čím má navrch?

Nissan Qashqai si v letošním roce prošel modernizací. Stojí to za to? Bude stačit na Karoq?

Nissan Qashqai patří mezi nejoblíbenější SUV nejen na českém trhu. Prodává se jako housky na krámě, přesto nedávno dostal facelift, který jej ještě vylepšuje.

V černé vypadá skvěle.

Na jistotu

Z vnějšího pohledu byste snad ani nepoznali, že jde o nějakou významnou modernizaci. Ostatně připomeňte si náš test verze před modernizací. V černé barvě ale vypadá o dost lépe. Tak nějak elegantněji, ale to je samozřejmě hodně o vkusu. Co Qashqai upřít nemůžeme, to je vylepšení techniky. Dostává ještě lepší podvozek (víceprvkovou zadní nápravu mají všechny verze) a mnoho nových technologií a asistentů. Nissan zkrátka neponechal nic náhodě.

Jako v domečku

Velkou změnou prošel interiér. U předchozí verze jsme si stěžovali na velký volant. Ten byl hodně oldschoolový. A naše prosby byly vyslyšeny! Nový volant je maličký, padne skvěle do ruky a dole je seříznutý. To usnadňuje nastupování a vystupování. Paráda!

Konečně pořádný volant!

Kožené sedačky jsou dobře tvarované a sedí se v nich mnohem lépe, než v obyčejných „hadrácích“. V chladnějších ránech přivítáte jejich vyhřívání. Vyhřívané je dokonce i čelní sklo. To je protkáno jemňoučkými drátky, které se umí zahřát a v zimě sklo rychle zbaví orosení nebo námrazy. Praktické!

Prvotřídní sesle.

Terénu se nebojí

Co se týče jízdních vlastností, ty byly skvělé i u starší verze, ta nová na tom nic nemění. Qashqai si je na silnici jistý, do nedotáčivosti přechází pomalu a čitelně – nezáludně. Limity jsou posunuté hodně daleko. Toto auto je totiž čtyřkolka a když začíná jít do tuhého, část točivého momentu se přenáší i na zadní kola. Ty pak pomůžou auto tlačit tam, kam je třeba.

Čtyřkolka se bude samozřejmě hodit i teď v zimě, kdy to klouže, ale Qashqai se nebojí ani lehčího terénu. Nabízí totiž tlačítko LOCK, které v nízkých rychlostech uzamkne pohon mezi přední a zadní kola v poměru 50:50. Auto se tak bude umět poprat i s hodně rozblácenou cestou.

Tlačítkem lze pohon všech kol zamknout.

Chytrák

S faceliftem dostal Qashqai také nové technologie. Světlomety teď můžou kompletně sázet na LED a my je určitě doporučujeme, svítí parádně. Bezpečnosti pomáhají asistenty, jako držení v jízdním pruhu nebo varování před srážkou. Qashqai má zkrátka plnou technologickou výbavu, jak se na rok 2017 sluší a patří.

Ve výbavě nechybí ani navigace, on-line funkce ale nehledejte.

Velká konkurence

S Qashqaiem se mi jezdilo skutečně příjemně, je to auto, které dává smysl a jeho majitelé si pochvalují dobrý nákup. Jenže na český trh přichází Škoda Karoq, která je také velmi dobrá a každopádně si uřízne velký kus tržního podílu. Qashqai nabídne méně okoukaný design a o něco lepší jízdní vlastnosti v terénu. Tak které auto byste si vybrali?

Autor: Analytik

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 s
Maximální rychlost 190 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 614 kg
Průměrná spotřeba 4,9 l / 100 km
Rozměry 4 394× 1 806 × 1  595 mm
Cena od / testovaného vozu 487 500 Kč / 900 200 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Nissan Qashqai: Známe tajemství velkého úspěchu

Autotest: Škoda Yeti