Recenze: Upgrade je krvavá zábava. Jaké to je stát se pomocí moderní technologie strojem na zabíjení? Byli jsme nadšení!

Gray Trace přijde tragicky o svoji manželku a sám o schopnost pohybovat se. Zůstává upoután na vozík a jeho život ztrácí smysl. Objeví se ale nečekaná nabídka, jak získat znovu možnost chodit po svých. A pomstít se nelítostným vrahům. Jak všechno dopadne? Tenhle film stojí za vidění!

Krvavá cesta za pomstou

V nedaleké budoucnosti za vás technologie udělají téměř všechno. Gray Trace (Logan Marshall-Green) zůstává jedním z těch, kteří před robotnickými hračičkami dávají přednost poctivé práci vlastníma rukama. Jako automechanik dává dohromady na zakázku veterány. Jedné noci se mu život úplně změní, když je po autonehodě přímo před jeho očima zastřelena jeho žena skupinou zabijáků. Sám se probouzí v nemocnici, schopen hýbat pouze hlavou. Jeho život je v troskách. Po pokusu se zabít ho v nemocnici navštíví jeho poslední zákazník, který je v čele firmy pro vývoj nových technologií. Nabídne mu možnost vylepšení pomocí čipu, který by mu umožnil znovu se pohybovat. Gray s experimentem nakonec souhlasí, a s čipem v míše se skutečně opět postaví na nohy. Bionické vylepšení ale nabízí nečekané možnosti, když Gray zjistí, že s jeho pomocí dokáže vystopovat vrahy své ženy.

Za málo peněz hodně muziky!

Upgrade zrežíroval Leigh Whannell, který zároveň napsal scénář. Je to teprve jeho druhý režisérský počin, protože tenhle chlapík hlavně píše scénáře, a jeho největším zářezem je oblíbený horor Saw. I proto má Upgrade eRkový rating, takže dostaneme pěknou porci krve a násilí. Žádné zabíjení mimo záběr kamery nebo střelná zranění beze stopy. Tvůrci zároveň ukazují, co vše je možné udělat s naprosto rekordně malým rozpočtem, který činil 5 milionů dolarů. Za to si v dnešní době filmaři nezaplatí pomalu ani letenky a catering. Omezený rozpočet není ve snímku ani náznakem znát a vůbec by nevadilo, kdyby podobné menší produkce s ambicemi velkofilmů vznikaly častěji. Upgrade je sice v podstatě takové filmové béčko, ale ani si toho nevšimnete.

Není to ten z Revenantu?

Hlavní protagonista Logan Marshall-Green je na plátně prakticky nonstop. Svým hereckým projevem silně připomíná Toma Hardyho, a dokonce je mu i tak trochu podobný. Laický divák by si oba herce mohl klidně splést. Proto je zajímavý i fakt, že Upgrade ze všeho nejvíc připomíná očekávanou komiksovou adaptaci Venom, která dorazí už tenhle rok v říjnu, kde navíc hraje hlavní roli právě Tom Hardy.

Ani člověk, ani stroj. Je víc

Děj je v podstatě přímočarý a jednoduchý, a přestože se film snaží zakrýt finální zvrat, někdy od půlky ho prostě vytušíte. To ale na zážitku nic neubírá a vlastně to vůbec nevadí. Snímek pěkně odsýpá od začátku až do konce nenabízí ani chviličku na to se nudit nebo ztratit soustředění. I když je díky ukázkám jasné, co se bude dít, prostě to chcete vidět. Násilí je nezakryté a filmaři vám dopřejí plný pohled na věc, ale je pravda, že by těch potyček mohlo být trochu víc. Takovou lahůdkou je potom 1970 Dodge Challenger, kterým se hlavní hrdina projede. Přestože snímek utíká bez zaškobrtnutí, má celkem nečekaně docela pozvolné tempo. Celé je to jako mix filmů Přání smrti, Robocop a Hardcore Henry, lehce okořeněný Matrixem. Upgrade je odlehčené akční sci-fi s trochou brutality, ale hlavně 100 minut skvělé filmové zábavy.

Černoch infiltruje Ku-Klux-Klan přes telefon? Stalo se! BlacKkKlansman se tváří jako kontroverzní a ještě komedie, ale není ani jedno! Jak to?

Na čem pracuje tvůrce Pána Prstenů, co dělá Jude Law v Bradavicích a jak to bude s návratem šampiona Rockyho? To vše prozradí filmové novinky!