Recenze: Deadpool 2 – krvavá a vulgární zábava potěší i podruhé

Hláškující antihrdina Deadpool se vrací po dvou letech, aby nám nasekal ještě větší porci zábavy. Pokračování provázela velká očekávání. Větší hype, větší propagace, větší rozpočet, to všechno je znát. Je ale film opravdu tak dobrý, jak se nás tvůrci snažili ujistit?

Antihrdina Deadpool se vrací

První Deadpool z roku 2016 vytřel všem zrak. S rozpočtem 60 milionů dolarů vydělal nakonec téměř 780 milionů dolarů, což je obrovská návratnost. A to vše s dospěláckou přístupností! Pokračování bylo potvrzeno téměř okamžitě. Deadpool 2 teď dorazil do kin a byl doprovázen opravdu masivní propagační kampaní, která dávala na srozuměnou, že druhý díl bude ještě větší a bombastičtější. Co se vydařilo a co naopak ne?

Zápletka známá z ukázek

Wade Wilson si po pomstění svého zohavení užívá života se svojí přítelkyní Vanessou a nechává se najímat jako žoldák pro boj s grázly všude po světě. Hned zkraje filmu mu jeho stereotyp nabourá nenadálá událost, díky níž se hrdina ocitá ve stavu vzduchoprázna, ze kterým si neví rady. Jeho cesta se zkříží s mladým mutantem Russelem, se kterým se záhy dostává do problémů, protože po něm jde supervoják Cable. Ten neváhá odstranit každého, kdo se mu postaví do cesty, a tak se na jeho černou listinu dostává i Deadpool. Ten se rozhodne založit vlastní skvadru mutantů se superschopnostmi, aby této hrozbě čelil.

Více neznamená lépe

Od prvních titulků je jasně znát, že nám tvůrci připravili větší menu než posledně. Deadpool je stále ten samý ninja assassin s hromadou hlášek, které jsou ovšem tentokrát ještě více zaměřené na hardcore fanoušky komiksových filmů, takže kdo nemá nasledováno, ten prostě neví. Ve filmu ale také nečekaně zvážní, a tahle pozice mu vůbec nesluší a v podstatě do filmu tak nějak ani nezapadá, bohužel. Vrací se taxikář Dopinder, který skvěle fungoval v jedničce, a proto dostal v sequelu více prostoru, i když poněkud zbytečně. Akce je hodně a větší rozpočet je na ní dost vidět, ve filmu ale není žádná vyloženě vyčnívající bojová scéna, tak jako tomu bylo v případě prvního dílu. Stejně tak propojení s X-Meny působí ještě více naroubovaně, než v jedničce. Pokud na sebe někdo strhává pozornost, pak je to nekompromisní Cable (Josh Brolin), který si určitě získá divákovy sympatie.

Pořád fajn zábava

Deadpool 2 vstoupil do kin s mírně přehnaným očekáváním. Abychom ale přešli k pozitivům, Deadpool vás bude bavit, zvláště pak, pokud se vám líbil první film. Ryan Reynolds alias Wade Wilson se prakticky nezměnil, stále na nás mluví přímo do kamery, regeneruje díky Wolverinově DNA a navíc miluje dubstep. Kybervoják Cable je správný drsňák a tak trochu terminátor, se kterým se rádi uvidíte znovu, protože Josh Brolin podepsal smlouvu se studiem Fox na další tři filmy. Pozornost si pak zaslouží Domino (Zazie Beetz), která je fanouškům komiksů známá a je dobře, že po ní filmaři sáhli, protože schopnost „mít štěstí“ nabízí opravdu obrovskou škálu využití, co se akce i humoru týče. Víc času na plátně potom stráví i Wadeův kámoš Weasel (T. J. Miller), který má stejnou úlohu jako napoprvé a jeho hlášky patří k tomu nejlepšímu, co film předvede.

Deadpool 2 rozhodně čeří vody komiksového rybníka, který se plní čím dál tím víc. Hrdina jako Deadpool je tady skutečně jenom jeden a z toho těží asi nejvíc. Je otázkou, jestli chtějí Foxové pokračovat dalším dílem, nebo nám rovnou naservírují týmovku X-Force. S Deadpoolem se ale určitě nevidíme naposled.

Schválně, jestli si v kině stačíte všimnout, kdo je neviditelný mutant Vanisher?