Recenze: Dámský klub není jen film pro ženy! Překvapte přítelkyni a vezměte ji do kina na komedii!

Hvězdně obsazená komedie Dámský klub sice cílí na něžné pohlaví, ale zdaleka není jen filmem pro ženy. Zkuste překvapit přítelkyni, a po všech těch Avengers, Transformers a Star Wars ji vezměte na film, kde se neřeší záchrana světa, ale životy normálních lidí. Určitě se nebudete nudit ani vy!

Komedie Dámský klub vypráví příběh čtyř dlouholetých kamarádek, které se pravidelně schází i kvůli své zálibě v knihách. Jedna z nich přinese pro všechny jako další četbu erotický román Padesát odstínů šedi. Po počátečních rozpacích se všechny na volbě knihy usnesou. Ukáže se, že ta

hle četba je pro každou z nich velmi inspirativní a v dámách se opět probouzí touha po dobrodružství a romantice.

Oscarový herecký ansámbl

Film režiséra a producenta Billa Holdermanna sází a do jisté míry i láká na herecké hvězdy v hlavních rolích. Čtveřici hlavních protagonistek ztvárnily ceněné herečky, stejně jako jejich mužské protějšky. Diane (Diane Keaton) se stala teprve nedávno vdovou a létá do Arizony navštěvovat své dvě dospělé dcery. Vivian (Jane Fonda) vede svůj vlastní hotel a kromě románků s muži se závazkům zásadně vyhýbá. Sharon (Candice Bergen) je ovdovělá soudkyně, která žije sama již 18 let od manželovy smrti a k nápadu na čtení Padesáti odstínů se zprvu tváří odmítavě. Jediná Carol (Mary Stenburgen) je stále provdaná, ale její manželství po 35 letech nemá jiskru a díky románu Padesát odstínů šedi si to začíná zoufale uvědomovat.

O té knize to není!

Po shlédnutí traileru by se mohlo zdát, že ve filmu hraje kniha E.L. James velikou roli, ale naštěstí tomu tak není a je to jedině dobře. Kniha mezi protagonistkami pouze odzátkuje myšlenky na to, kdy je vlastně člověk na co starý a že život ještě určitě nekončí, pokud je v každé z nich alespoň trocha touhy po vzrušení. Určitě tedy nečekejte ve filmu nějaký náznak erotiky. Každá z ústředních hrdinek se s nastálým gejzírem inspirace vyrovnává po svém.

Za emancipovanou Vivian (Jane Fonda) dorazí bývalý milenec Arthur (Don Johnson), kterého neviděla 40 let, a ubytuje se v jejím hotelu. Vivian si jeho společnost užívá víc, než je sama ochotna si přiznat. Diane (Diane Keaton) se na jedné z cest za dcerami seznámí v letadle se sympatickým Mitchellem (Andy Garcia), a tohle náhodné setkání se změní v romantické rande. Sharon (Candice Bergen) pilně pracuje v justici a z ústřední čtveřice je v soukromí úplně osamělá, a tak se rozhodne svojí situaci řešit přes internetovou seznamku. Sejde se s Georgem (Richard Dreyfuss), a takhle konzervativní dáma se nakonec odváže ze všech „děvčat“ nejvíc. Carol (Mary Stenburgen) se zase snaží zaujmout svého manžela a vdechnout mezi ně trochu erotického náboje, ale Bruce (Craig T. Nelson) se zdá být na všechny její náznaky naprosto imunní.

Příjemně odreaguje a naladí

Film má od začátku do konce stejné tempo a příjemně plyne. Všem hercům i herečkám nechybí to správné charisma a jejich přítomnost během sledování filmu si budete užívat. Některé situace jsou předvídatelné, ale není to na škodu. Nenajdete tu žádné přehnané pompézní finále, jako zakončení svatbou apod. Žádné takto absurdní situace nečekejte. Humor v téhle komedii je nenucený a přirozený, takže se nebudete popadat za břicho, ale příjemně se pobavíte. Film sice cílí primárně na ženy, ale v podstatě se jedná o velice milý snímek, pocitově srovnatelný třeba s filmem Stážista (2015) s Robertem DeNirem. A to rozhodně není film, u kterého by se bavily jen ženy. Návštěvy kina nebudete litovat.