Pracovat s radostí přináší větší úspěch. Češi tomu věří!

Průzkumy nás jednoduše baví.:) Z jednoho nedávného vyplinulo, že naprostá většina z nás (99 %) se domnívá, že když děláme věci s radostí, dosáhneme tak většího úspěchu v čemkoliv. Šťastný a radostný člověk je podle 94 % Čechů i v práci produktivnější. Receptem na radost je pak na základě odpovědí populace zejména nebrat věci jako samozřejmost. Co všechno ještě průzkum odhalil?

Češi se radují často, i když jen málo z nás se nahlas směje. Tento pocit nám nejčastěji přináší naše děti. Přestože si mnoho z nás stojí za tím, že pro radost bychom se neměli trápit minulostí či budoucností, jen málokdo to skutečně dělá. V práci je pak pro nás radost zásadní, abychom byli spokojeni. Za naše životní úspěchy pak považujeme nejčastěji ty v práci a rodině a co je zajímavé, 83 % Čechů uvedlo, že jich dosáhli snáze, když se při cestě k nim radovali.

Co nám přináší radost a jak ji prožíváme? Peníze nás nezajímají

Češi se radují často.

  • Bez mála polovina z nás uvedla, že se radovala během posledních 2 dnů, ať už z jakéhokoliv důvodu.
  • Téměř pětina Čechů uvádí, že měla v poslední době radost ze svých dětí. Každého desátého Čecha dělá šťastným jeho partner.
  • Radost nám ale přináší také práce, kterou uvedlo 7 %. Zajímavé je, že peníze či výplata pro nás nejsou nijak zvláště spjaty s pocitem radosti, těší se z nich jen 2 % dotázaných.
  • Nejvíc projevujeme radost úsměvem (25 %) a dobrou náladou (24 %). Naopak hlasitým smíchem se naposledy radovalo jen 12 % populace.
  • Pouze 3 % Čechů skáče, tancuje, křičí, zpívá nebo uspořádá oslavu.

stastni Cesi

Češi radí: Neber věci jako samozřejmost a budeš mít radost

Otázkou, jak mít v duši radost, se zabývá i novodobá studie Joynomics, kterou sestavil americký psycholog a přírodovědec Matt Killingsworth. Ten definuje hned 4 principy radosti, se kterými Češi více než souhlasí a seřadili je následovně.

  • 97 % z nás se ztotožňuje s tvrzením, že důležité je nebrat věci jako samozřejmost.
  • Také jsme přesvědčeni, že je nezbytné být milí k ostatním a dělat dobré skutky (95 %).
  • Jako další cestu k radosti vidí 88 % z nás v tom netrápit se minulostí či budoucností a zabývat se tím, co je teď.
  • Na poslední, ale neméně důležité příčce zůstává předsevzetí být fyzicky aktivní (82 %).

Když se pak podíváme na to, jak své rady aplikujeme v praxi, nejčastěji dodržujeme zásadu nebrat věci jako samozřejmost (94 %). Naopak pouze 29 % z nás dokáže zůstat v přítomnosti a neřešit co bylo a bude. „Lidé někdy uvažují o štěstí jako o něčem vzdáleném, jako o nedostižné výhře, kterou mohou získat až po letech tvrdé dřiny. Spojují si štěstí s konvenčními známkami úspěchu, jako jsou vyšší plat nebo velký dům. Shromažďujeme ale stále více důkazů o tom, že když prožíváme radost už během samotné cesty, úspěch se dostaví s větší pravděpodobností,“ uvádí Killingsworth.

Radost je u Čechů klíčem ke spokojenosti v práci

Pro více jak 8 z 10 dotázaných je důležité mít práci, která je bude bavit. Tři pětiny pak ocení příjemný kolektiv a ještě o něco méně z nás (59 %) těší příjem. Pokud se pak podíváme samostatně na muže ve věku 25-45 let, kteří vydělávají čistého nad dvacet tisíc korun měsíčně, peníze jsou pro ně důležitější a uvádí je 7 z 10, stále však u nich na prvním místě vede práce, kterou budou dělat s radostí (81 %). „Studie ukazují, že šťastní lidé jsou produktivnější, kreativnější a lépe se s nimi spolupracuje. Jsou odolnější vůči problémům a oblíbenější ve svém okolí,“ vysvětluje Killingsworth ve své studii Joynomics.

Podle Čechů nás k úspěchu dovede píle a snaha

85 % z dotázaných si myslí, že k úspěchu je s největší pravděpodobností přivede píle a snaha, následuje tvrdá práce (72 %) a potřeba je i štěstí (69 %). Více jak polovina Čechů vidí klíč k úspěchu také v sebevědomí (68 %), obětování volného času (65 %) a radosti z vykonaného (63 %).
Největšího životního úspěchu dosáhla jedna čtvrtina populace v práci (26 %) a čtvrtina za něj považuje svou rodinu (25 %). Dále je za úspěch považováno vzdělání (16 %) a dobře vychované a úspěšné děti (13 %).

Nejobtížnější je pro Čechy uspět v osobním rozvoji a osamostatnění se (23 %), velmi obtížné je pro ně i dosáhnout úspěchu ohledně peněz (23 %). Pro více než 8 z 10 respondentů bylo dosažení největších celoživotních úspěchů snadnější, když si cestu k nim užívali. „Tento fakt potvrzuje nejen jmenovaná studie, ale i naše vlastní zkušenost. Právě čirá radost z práce pomohla před téměř dvěma sty lety mladému muži založit a vybudovat podnik s jeho jménem, který dnes nabízí jednu nejprodávanějších skotských whisky“, uvádí Guy Escolme, ředitel značky Johnnie Walker.

A jak to máte vy?


*Průzkum provedla v listopadu značka Johnnie Walker ve spolupráci se společností NMS Market Research na vzorku 1210 respondentů ve věku 18-65 let, při rovnoměrném zastoupení mužů i žen.

Autor: red

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

7 věcí, které muže baví a ženy je nenávidí. Jste dost chlap?

Pozor! Řidičům, ale i chodcům se toho hodně změní!