Pivaři šílej! Tohle dělaj ve světě se zlatavým mokem

Amíci se cpou hambáčema, Taliáni nedaj dopustit na svojí pizza placku a my, Češi, máme pivo. Je to prostě náš národní nápoj, vaříme ho nejlíp na světě a votvírá se nám kudla v kapse, když tenhle zlatavej mok někde jinde przněj.

Úvodní varování: K tomuhle článku jenom lahváč nestačí, radši si k ruce připravte něco vostřejšího. Dost možná, že to budete potřebovat. Minimálně na srovnání žaludku, až si představíte, co všechno dokážou jinde po světě pozřít.

Pivo pro psy

Znáte značku Kwispelbier? Není divu, že ne, vůbec o nic nepřicházíte. Nebo byste snad chtěli svýho psa nalejvat pivem? No jasně, jde fakt o regulérní zrzavou vodu pro čokly. Tuhle zhovadilost vypustil do světa jeden malej pivovar v Holandsku. Kwispelbier se prodává s marketingovým sloganem „pivo pro vašeho nejlepšího přítele“. Abyste tu hrůzu udělanou z hovězího extraktu a sladu koupili, vám markeťáci ještě zdůvodní tím, že už nemusíte nechávat svýho čtyřnohýho kámoše uvázanýho před hospodou a že je to skvělá a chladivá úleva pro všechny žíznivý psy. Samozřejmě jde o pivo nealkoholický a jak už to tak bejvá, je 3krát až 4krát dražší než jedno běžný lidský vorosený.

Beer + Milk = Bilk

Pivo s mlíkem – rovnou s kbelíkem. Kdo si dá Bilk, udělá blink. Tohle rozum průměrně inteligentního našince prostě nebere. Jeden pivovar na japonským ostrově Hokkaido nedávno smíchal dvě třetiny piva s jednou třetinou mlíka. Těžko říct, jestli se místní farmáři nějak potřebovali zbavit nadojenejch přebytků. A aby tahle prasárna zabrala i na ženský, tak tam ty Japončíci přičinlivý šoupli ještě nějakou ovocnou příchuť. Prej to chutná skoro jako bonbóny.

Pivo a šampáňo

Pivíčko a šampíčko – to zas bude v álejích nablitíčko. O další extra hnus kousek se postarali v Americe. Někoho s výrazně zvrácenejma chuťovejma pohárkama napadlo, že prej se výborně snoubí a doplňuje chuť hroznů a chmele. Někdo zřejmě s už dost vypitým mozkem mu to vodkejval a Chamapgne Beer fakt vyrobil. Zvlášť velkej trhák to prej má bejt na hudebních festivalech, kde se tahle směska prodává ve třičtvrtělitrovejch flaškách za šílenejch 12 doláčů, což jsou při současným bomba kurzu bez búra celý tři stovky. Ani jste si nelokli a už se vám točí hlava, co?

Pivo pro děti

Děcka prej chtěj pořád napodobovat dospělý. A tak jim jedna japonská firma s nealkoholickejma nápojema vyšla vstříc a vrhla na trh dětský pivko Kidsbeer. Do prodeje ho jde zhruba 75 tisíc lahví měsíčně a podle prezidenta nápojový společnosti je to ideální pití na akce a oslavy s dětskou účastí. Všechno včetně flašky a etikety připomíná normální pivko, jen po tomhle drinku se prej děcka nenametou. No aspoň že tak.

Pivo pro nevidomý

Nevidí si do huby – tohle spojení se používá pro nějakého borce, kterej rychlejc kecá než přemejšlí. Jenže jsou na světě lidi, pro který to platí doslova – slepci. Je jasný, že ty to maj s výběrem nepředstavitelně těžký, vždyť všechny pivka jsou ve skoro stejnejch flaškách nebo plechovkách. S pomocí přišel pivovar z německého Düsseldorfu, kterej na etikety nechal vedle běžnýho písma zapsat i písmo Braillovo. Tak aspoň jeden záslužnej pivní čin.

Autor: Zvonimír Bláha

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Proč milujeme pivo? Máme k tomu několik důvodů

Boom malých pivovarů v ČR. Jak dlouho ještě?