Náš autotest: Nissan Navara

Vždy jste toužili po obřím pick-upu? Tak právě teď je ideální čas si jej pořídit. Nissan Navara nabídne vše, co chcete.

Každý chlap, který někdy řídil pick-up, po něm zatoužil. Zde máte pocit, že opravdu ovládáte stroj, jehož limity jsou daleko. Se kterým si můžete troufnout na takové cesty, které byste se báli projít pěšky. Jenže pak přijde vystřízlivění a pick-up si nakonec stejně koupí jen ten, kdo ho potřebuje jako pracovní nástroj, tedy jako užitkové auto a všichni ostatní sáhnou raději po SUV.

Změna filosofie

Ono se není čemu divit. Ruku v ruce s výhodami pickupů jdou také nevýhody – robustní konstrukce vozu není na silnici nijak komfortní. Prázdné pickupy po silnici poskakují a posádku doslova natřásají. Je to daň za to, že na korbě auta můžete odvést tuny materiálu. Jenže ne každý zrovna takové vlastnosti ocení a tak Nissan kromě tradiční konstrukce podvozku sáhnul také k řešení, které u zadní nápravy používá víceprvkové zavěšení. Právě takové auto jsme pro vás testovali. Pokud technice zase tak moc nerozumíte, nevěště hlavu – jde zkrátka o řešení, které se používá u osobních aut a také charakteristika auta je tak více osobní. A při jízdě je to hodně znát. Navara je velmi komfortní, skutečně se projevem blíží vozům SUV. Vůz ale nerezignoval ani na užitné vlastnosti. Na korbě uveze tunu materiálu.

O patro výš

Navara není žádný drobek. Na všechny vozy SUV se teď budete dívat z patra. I velikáni, jako je BMW X5, najednou vypadají drobně. Vždyť na výšku má auto 181 cm, na délku pak o 33 cm přesahuje hranici 5 metrů! Je tedy jasné, že na manévrování do města Navara opravdu není. A to je dobře, aspoň se Navara bude držet tam, kde je její místo – mimo město.

Na struně luxusu

Nissan umí vyhovět zákazníkům, kteří si rádi užívají komfort. Nabídne prakticky veškerou výbavu, kterou znáte z osobních aut –  automatickou klimatizaci, tempomat, navigaci a velmi komfortní sedadla – v našem případě elektricky stavitelná, vyhřívaná a samozřejmě v kůži. Na měkčení materiálů uvnitř ale zapomeňte – je znát, že vše je podřízeno efektivitě – snadné údržbě a odolnosti.

Jak jede

Navara sází na čtyřválcový naftový motor Renault o objemu 2,3 litru s výkonem 140 kW. K tomuto výkonu mu pomáhají dvě turbodmychadla. Silný motor si i s velkým autem bez potíží poradí. Jen chod akcelerátoru je trochu mdlý a pokud potřebujete vyrazit vpřed, je třeba se do plynového pedálu pořádně opřít a ne jej jen lechtat. Sedmistupňový automat zvládá jak pomalou jízdu terénem, tak velmi rychlé dálniční sprinty. Komu je i jednička příliš dlouhá, tomu nabídne Nissan redukční převodovku, se kterou si auto troufne i do hodně těžkého terénu – limitují jej pouze obuté pneumatiky.

Jízda není nijak složitá, pokud akceptujete větší rozměry vozu a také to, že s volantem je třeba trochu více kroutit – má jemnější převod, takže do zatáček bude tu a tam třeba zaručkovat po volantu. Na druhou stranu je to dobře, uvědomíte si, že jízdu už hodně utahujete na to není obří pick-up stavěný.

Praktičnost

Testovaná verze byla v provedení tzv. doublecab – tzn. že kabina je dvouprostorová, odveze 5 lidí. Místa tu je habaděj, kdejaké SUV by mohlo opravdu závidět. Zadní úložná plocha je praktická, pokud potřebujete nakládat rozměrné věci, třeba i celé palety. Ale je to jen začátek nepřeberného množství možností. Pořídit si můžete různé nástavby, přístřešky, hardtopy, zkrátka si Navaru přizpůsobíte tomu, co skutečně potřebujete.

Navaru si určitě nekupujte, pokud hledáte SUV do města a chcete s ním vozit děti do školky. Pokud potřebujete zdolávat obtížnější cesty, převážet větší množství nákladu, přitom se ale nechcete vzdávat komfortu, bude Nissan Navara správné auto pro vás.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 958kg
Průměrná spotřeba 7 l / 100 km
Rozměry 5 330 × 1 850 × 1 810 mm
Cena od / testovaného vozu 640 300 Kč / 1 022 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

6 důvodů, proč si koupit zadokolku

Náš autotest: Toyota RAV4. Zábava s trochu jiným rozměrem