Náš autotest: Mini Cooper S Cabrio

Vypadá to, že teplé dny jsou definitivně pryč. Ale existuje způsob, jak si užívat slunce i v podzimních měsících. Jmenuje se Mini Cooper Cabrio.

I když venkovní teploty poklesnou k 10 stupňům, není to důvod, proč byste měli jezdit s nataženou střechou a omezovat se od sluníčka. Stačí cca 10 sekund podržet tlačítko pro sundání střechy, ovladač topení přetočit do polohy „HI“ a můžete si užívat čerstvého vzduchu i posledních teplých paprsků.

Musíte ho milovat

Můžete mít srdce z kamene, ale když uvidíte tohoto Miníka, okamžitě roztaje i ten největší hrubián. Drobeček s roztomilými kukadly zkrátka musí udělat radost úplně každému. A je jedno, jestli má střechu nahoře nebo dole. Když ji má totiž nahoře, je na plátně vyobrazena britská vlajka. Vypadá to vážně skvěle.

Ťuťu ňuňu

Ťuťu ňuňu

Pozor, kouše!

Že je to ňufík pro barbíny? Rozhodně ne tato verze označovaná jako Cooper S. Vždyť pod přední kapotou se skrývá dvoulitrový benzínový motor s výkonem 141 kW! Ten dokáže z Miníka udělat zatraceně rychlou raketu. Kombinace nízké hmotnosti (1370 kg) a velmi malých rozměrů dělá z Miníka jedno z nejrychlejších a nejobratnějších aut na silnici. Na 100 km/h je za 7,1 sekundy a hravě překonává rychlost 220 km/h. Cestování bez střechy je pak příjemné do nějakých 150 km/h.

Svými výtečnými jízdními vlastnostmi jsou vozy Mini proslulé a ani verze bez střechy na tom nic neubírá. V jakékoliv rychlosti, stačí vydat volantu pokyn a auto tam zatočí. Ano, zatočí, ne že by se auto zhouplo, naklonilo a zatočilo. Zkrátka zatočí a basta.

Hi tech nechybí. Bonusem je kruhový displej (na fotce s oranžovou částí), který indikuje režimy a stavy vozu.

Hi tech nechybí. Bonusem je kruhový displej (na fotce s oranžovou částí), který indikuje režimy a stavy vozu.

Retro, které frčí

Obecně moc nemusím retro věci, mám rád modernu a Miníkovi se oba trendy podařilo perfektně spojit. Snad nejvíce je to vidět na interiéru, který skutečně používá retro prvky, retro ovladače a budíky, ale do toho máte k dispozici velký displej s navigací a pokročilými on-line funkcemi, špičkový automat a vůbec ty nejmodernější technologie. Vše je v dokonalé symbióze.

Pro 2 akorát

Je Mini určeno pro vás? Záleží vám na tom, jak vypadáte? Nechcete zapadnout v každodenní šedi? Jezdíte v autě maximálně ve dvou? Pak už asi Miníkem tak jako tak jezdíte. A pokud ne, měli byste. Jistě, cena auta není úplně pro každého, ale Mini nabízí velmi rozumný operák (www.mininadosah.cz), takže si můžete užít trochu radosti a nebude vás to stát zase až takovou dardu. Každý motonadšenec by měl chvíli jezdit Miníkem!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,1 s
Maximální rychlost 28 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 370 kg
Průměrná spotřeba 5,6 l / 100 km
Rozměry 3 821 × 1 501 × 1 415 mm
Cena od / testovaného vozu 499 200 Kč / 763 100 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Volkswagen Beetle Cabriolet

Nové kontrolky v autě. Znáte je všechny?