Náš autotest: Citroën Cactus. To nejlepší do města.

Jak by mělo vypadat ideální auto do města? Malé, svižné a odolné. Přesně to splňuje Citroën C4 Cactus.

Možná si vzpomenete na článek, kde jsme vybírali nejlepší auta do města. Už tenkrát jsme nemohli vynechat Cactuse. Je to totiž auto, které bylo vyrobeno právě pro provoz ve velkoměstech. Čím vlastně zaujme?

Obrněný tank

Už z dálky je Cactus jasně rozpoznatelný díky plastovým nárazníkům, které jsou okolo celého auta. A ne, teď nemáme na mysli klasické nárazníky, které mají všechna auta. Máme na mysli speciální plastové nárazníky, které najdete na těch místech, kde nejčastěji dochází k odírání laku na malých městských parkovištích. Ať hodí kamenem ten, kdo nikdy dveřmi „neťuknul“ do sousedního auta. V případě Cactusu vám to může být úplně fuk. Jde o plast, na kterém takový ťukanec nezanechá žádné stopy a nijak mu neublíží. Citroën je nazývá airbump.

A protože jsme u francouzského vozu, je třeba dbát na eleganci, takže nejde jen tak o nějaký plast, ale má ozdoby v podobě jakýchsi obřích zrnek rýže.

Zda se vám Cactus líbí nebo ne, to je jen na vás. Co mu upřít nelze, to je originalita. Cactus si není možné splést s žádným jiným autem. Takže pokud se vám zdá, že moderní auta jsou čím dál více stejná, Cactus je výjimkou potvrzující pravidlo.

V kosmické lodi

Po usednutí do interiéru je vám okamžitě jasné, že tohle není úplně běžné auto. Před volantem nemáte klasickou kapličku přístrojů, ale pouze displej, který ukazuje rychlost, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, nastavení tempomatu nebo rádce řazení, který vám říká, kam máte řadit. Klasický otáčkoměr totiž chybí.

Druhý velký displej se nachází na středové konzole a pomocí displeje se ovládají všechny funkce vozu. A když myslíme všechny, tak všechny, tedy včetně nastavování teploty ve voze, zkrátka vše, na co jste u běžných aut zvyklí formou klasických čudlíků a šoupátek. Na druhou stranu jsme generací tabletů a smartphonů, takže pro nikoho by to neměl být problém.

Houpáním dopředu

O francouzských vozech se traduje, že jsou pohodlné. Citroën je v tomto přeborník a Cactus to jen potvrzuje. Jízda je extrémně komfortní na jakémkoliv povrchu. Vyjeté koleje, podélné i příčné nerovnosti, přes všechny tyto nástrahy se Cactus jen tak přehoupne. Je jasné, že to nebude žádný vymetač zatáček, ale na druhou stranu zvolenou stopu drží mnohem lépe, než bychom kdy vůbec čekali, opravdu dobrá práce.

O pohon se staral známý motor 1.6 HDI s výkonem 73 kW. S malým Cactusem nemá žádnou práci a především je neskutečně úsporný. Jezdit po Praze za 4 litry nafty není vůbec žádný problém. Nafta z nádrže prakticky neubývá.

Buď jiný

Je jasné, že Cactus není volba pro každého. Bude to jasná volba individualistů, kterým se líbí. Na druhou stranu, i když budete volit auto čistě rozumem, nebude to špatná volba. Cactus je v akční nabídce za méně než 300 000 Kč a co si budeme povídat, za tyhle peníze dostanete dostatečně velké auto, které je do města tím nejlepším, co může být. Takže proč ne?

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,7 s
Maximální rychlost 184 km/h
Pohotovostní hmotnost 1610 kg
Průměrná spotřeba 3,4 l/100 km
Rozměry 4 157 × 1 729 × 1 480 mm
Cena od / testovaného vozu 277 900 Kč / 468 300 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: SEAT Ibiza. Místo, kde zábava nekončí!

Test airbagu, co dopadl nad očekávání!