Mini Cooper S All4 Clubman: esence originality

Chcete být hodně originální? Nebo dokonce extravagantní? Výborně! Mini připravilo auto právě pro vás.

Ze všeho nejdříve pojďme rozklíčovat název vozu, protože u Mini je to trochu oříšek. Mini je jasné – to je název automobilky. Cooper značí, že jde o něco trošku lepšího. Základní model značky Mini se označuje jako Mini One, pokud jde o něco lepšího, najdete zde také název Cooper. Písmeno „S“ pak značí výkonnější motor. V našem případě  se jednalo o dvoulitrový benzín s turbodmychadlem. Ten nabídne výkon 141 kW. All4 pak dává tušit, že auto má pohon všech kol. No a nakonec Clubman, jinde bychom bez rozpaků napsali, že jde o verzi kombi, ale to by asi nebylo moc stylové.

Nápadný za všech okolností

Je úplně jedno, v jaké barvě si Clubmana pořídíte. Na ulici bude přitahovat pozornost i v nenápadné šedivé a především něžnější část populace bude pro jeho design hledat jen ta nejpochvalnější slovíčka. A opravdu oprávněně. Originality a osobitosti má auto na rozdávání. To samé platí i pro interiér. Kdo v posledních letech jezdil s vozem Mini, bude zde jako doma. Jelikož Mini patří pod křídla BMW, nemusíte se bát o kvalitu zpracování, ani o ergonomii. Tohle je zkrátka paráda!

Střela

Clubmana jsme testovali v zimních týdnech, kdy silnice připomínaly klouzačku – tedy aspoň podle toho, co prováděla jiná auta na silnici. Pro Miníka v provedení All4 se jízdní podmínky nijak nezměnily. Jistý pohon všech kol nedával vůbec tušit, že podmínky nejsou ideální. Clubman opravdu není velké auto a pohon všech kol mu při jízdě dodává úžasné jízdní vlastnosti. Ty jsou obvykle u vozů Mini už tak na vysoké úrovni, All4 je posouvá zase o kus dál.

Podvozek si výtečně rozumí i s motorem. Výkon přes 190 koní dělá z auta opravdovou raketu. Osmistupňový automat v kombinaci se turbem je zárukou toho, že kdykoliv můžete vystřelit vpřed bez jakýchkoliv prodlev. Zkrátka dupnete na plyn a jedete. V 50, ve 130, na suchu, na mokru… Ždímat potenciál vozu vás nepřestane bavit, takže počítejte s tím, že spotřeba se bude pohybovat kolem 10 litrů na 100 km.

Kombík?

Objem kufru je 360 litrů, což je třeba jen 30 litrů více, než kolik má obyčejná Škoda Fabia (nikoliv kombi). Máte tak jistotu, že se sem komfortně vejde velký nákup nebo sada golfových holí. Ale na status rodinné auto to nebude. Co je ovšem na kufru skvělé, to je systém otevírání. Zadní dveře jsou dělené, je vypadá to dokonale stylově. Navíc dálkovým ovládáním si můžete dveře otevřít, zkrátka TOP! Tohle vás bude bavit. Ostatně, mrkněte se na video.

 Poměr cena/styl

Pokud budete hledat auto podle poměru cena/výkon, skončí tohle auto na posledních příčkách. Ale o to u vozů Mini přeci nikdy nešlo. Tady jde o styl a originalitu a tady bude Mini jen těžko hledat soupeře. Pokud se chvíli povznesete nad pozemské hodnoty a chcete být středem pozornosti, je tohle auto přesně pro vás. Základní verze vyjde na 598 000 Kč, což není nijak přemrštěná cena. Námi testované auto se ale přehouplo přes milion korun. Při objednávání příplatků tak buďte opatrní.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,9 s
Maximální rychlost 225 km/h
Pohotovostní hmotnost 2 535 kg
Průměrná spotřeba 6,9 l / 100 km
Rozměry 4 253 × 1 800 × 1 441 mm
Cena od / testovaného vozu 598 000 Kč / 1 072 322 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Volkswagen Polo GTI je blecha na extázi

Autotest: Škoda Yeti – luxus na palubě