Lexus RX 200t: tak trochu jiné SUV

Dnešní doba přeje SUV. Prodejní čísla to potvrzují – v luxusní segmentu sahá po vyšší stavbě karoserie čím dál více zákazníků. Co pro ně nabízí Lexus?

RX je největší SUV, jaké Lexus nabízí. Není to ale úplně velikost XXL, tak jak jsme zvyklí u evropské nebo americké konkurence. Nejblíže má k autům, jako je třeba Ford EDGE, BMW X3 nebo Audi Q5. Z jmenované trojice ale rozhodně bude patřit k největším.

Japonský design

Co jej jednoznačně odliší od konkurence, to je výrazný design. RX jasně dává najevo, kdo je pánem silnice. Všechny jeho tvary jsou ostře řezané až agresivní. Tohle SUV vyceňuje zuby!
Úplně opačná situace je ovšem v interiéru. Když sedíte v RX, je to stejné, jako když si zajedete do wellness hotelu. Nebude se vám chtít pryč, budete se těšit, až si sem zase sednete. Všude na vás čekají jen ty nejlepší materiály a sedačky, to je kapitola sama pro sebe. Vyhřívané, chlazené, perfektně stavitelné. Jsou nastavené tak, abyste v nich mohli strávit celý den a nic vás nebolelo.

Stačí 4 válce?

Lexus a hybridní motor, to je spojení, které má jméno. Jenže v tomto případě je vše jinak. Testovanou verzi pohání obyčejný 2litrový benzínový motor. Tedy s turbem, ale žádný elektromotor mu nevypomáhá. Lexus z něj vyždímal 238 koní, což není málo. Na stovku to velké auto zvládne za 9,5 sekundy, přičemž je třeba počítat s tím, že vůz má pohon všech kol. I na svižné ježdění tak verze označená jako 200t určitě bude stačit. Počítejte ale s tím, že spotřeba se bude pohybovat kolem 10 litrů na 100 km. Abyste jezdili za méně, museli byste se hodně sebekontrolovat.

Hybridní verze 450h nabídne 313 koní, mnohem lepší šestiválec a bude i o něco úspornější. Pro volbu čtyřválce ale mluví úspora cca čtvrt milionu korun. To párkrát objedete zeměkouli, než se vám investice vrátí.

Technologie on board

Milujete technologie? Pak budete z RX nadšení. Je to doslova auto pro geeky. Vždyť pro ovládání se používá myš, která není nepodobná té, kterou používáte u počítače. Jen na prozkoumání palubního systému si vyčleňte tak hodinku času, abyste poznali všechny funkce. A také nemůže chybět armáda jízdních systémů, které se snaží minimalizovat nehodu vozu. Tohle by šlo!

A jak vlastně RX jezdí? Dává pocit jistoty. Pohon všech kol je nezáludný a za současného počasí se zkrátka moc hodí. RX není auto na závodění, je naladěno především na komfort a pohodovou jízdu – ostatně jako většina vozů SUV. Napomáhá tomu i hmotnost přes 2 tuny. Vysoká hmotnost sama o sobě zajistí vysoký komfort na palubě, ale rychlé změny směru, natož nějaké divočení jdou proti vysoké hmotnosti. Takže si užívejte svůj wellness a žádný stres!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,5 s
Maximální rychlost 200 km/h
Pohotovostní hmotnost 2 035kg
Průměrná spotřeba 7,9 l / 100 km
Rozměry 4 890 × 1 895 × 1 690 mm
Cena od / testovaného vozu 1 370 000 Kč / 1 675 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Volkswagen Polo GTI je blecha na extázi

Náš autotest: Citroën Picasso