Superkáry v Dubaji. Tamní policie si vozí zadky v luxusu

Zatímco česká policie nakoupila auta, která jezdí v civilu, aby vám pomáhala a chránila tím, že strážníci budou číhat za bukem, policie v Dubaji se ráda chlubí tím, jaká auta má ve své flotile. No, jiný kraj, jiný mrav. Pojďme si trochu zaslintat a představit si, že jsme strážníkem v Dubaji.

Ještě je třeba rozlišovat, která auta slouží na takové to běžně ježdění, honění zlodějíčků a která auta jsou zde proto, aby Dubaj ukázala, že je nejlepší zemí na světě.

Chevy Camaro SS

Tohle je právě to z aut, které mají řadoví policisté na takovou tu běžnou každodenní práci. Taky nejde o žádný zázrak. O pohon se stará obyčejný osmiválec s výkonem 426 koní. No, popravdě to stačí na to, abyste takovému policajtovi neujeli.

Kuk!

Kuk!

Mercedes Benz SLS AMG GT

Tento model je opravdu jen póza. Žádné kriminálníky v ní policie nevozí. Důvod? Vždyť jde jen o dvoumístné auto, záškodník by tak musel být v kufru a to jsou už spíše mafiánské, než policejní manévry. Výkonu auto nemá zase až tolik, pouze 600 koní, přesto je hodně rychlé. Na stovku se dostane za 3,2 sekundy. Inu, osmiválec je osmiválec.

Pro dva, to je pro nás akorát.

Pro dva, to je pro nás akorát.

BMW M6

Tohle je další z aut, které slouží na běžnou každodenní práci. Ano, je to obyčejné BMW M6. Pro honění aut po dubajských supersilnicích ale bude v pohodě stačit. Tak jako všechny předchozí vozy sází na osmiválec, přes nenápadný vzhled dává 560 koní. Ve zrychlení ale není žádný přeborník. Na stovku zrychlí za 4,2 sekundy. Uáááá, nuda.

M6 a u nás by to bylo takové dělo...

M6 a u nás by to bylo takové dělo…

Bentley Continental GT

Je jasné, že když přijede na návštěvu hlava jiného státu nebo třeba nějaký princ, nemůže si sednout jen tak do obyčejného auta. Tady nejde o výkony nebo supersportovní jízdní zážitky, tady jde o luxus. Osmiválce jsou pro řadové policisty, jasná věc, Bentley tak pohání 12 válců. Výkon 550 koní. Je třeba počítat s tím, že jde o 2,3 tuny těžkou limuzínu, takže na stovku zrychlí za dlouuuuuhých 4,5 sekundy.

Hlavně trochu komfortu.

Hlavně trochu komfortu.

BMW i8

Cože? V zemi, kde stačí kopnout do písku a stříká tu ropa, aby jezdil hybrid? No, BMW i8 není tak obyčejný hybrid. Jeho tříválec možná vedle konkurence vypadá trochu směšně, ale díky spolupráci s elektromotorem poskytne 360 koní, které stačí ke zrychlení na 100 km/h za 4,4 sekundy.

Hlavně, aby měl dobité baterky.

Hlavně, aby měl dobité baterky.

Bugatti Veyron

A co stojí na samém vrcholu flotily? Nemůže to být nic menšího, než Bugatti Veyron. Šestnáct válců dopovaných turby, to máme rovných 1000 koníků. Zrychlení na 100 km/h za 2,7 sekundy není vlastně důležité. Mnohem zajímavější je maximálka 410 km/h.

Jsem Veyron, kdo je víc?

Jsem Veyron, kdo je víc?

Mercedes Benz G

Tu a tam je třeba opustit luxusní silnice a vydat se do pouště či na jiné nezpevněné cesty. Pro tyto případy slouží legendární Géčko. Ale nejde o běžný sériový model, jde o verzi, kterou ještě trochu vytunil Brabus. Celkem tak má policie k dispozici 700 koní, což na jízdu pískem rozhodně bude stačit.

Na takové to ježdění terénem.

Na takové to ježdění terénem.

Bonus: podívejte se na prezentaci aut na videu!

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Česká armáda nakupuje jak zběsilá, přesto nás neubrání ani týden

Drony změní náš život i válčení, nebude to dlouho trvat