Citroën C3: Na vzhledu záleží

Kupujete malé auto? Skoro to vypadá, jako by Češi byli bez fantazie a většina jich skončí u Fabie. Pokud si potrpíte na vzhled, design a styl, měly by vaše zraky zamířit na Citroën C3.

Jste trošku extravagantní typ. V létě nosíte šálu – pardon, šátek. Boty máte vždy vyleštěné a do špičky. Košile na sobě mají napsané slim a kalhoty oblékáte podle nálady. Oranžové, červené, bílé? Tu a tam sáhnete po kšandách, kravatu jste neměli už dlouho. Když je slavnostní příležitost, tak motýlek. Poznáváte se? A teď si představte, že byste měli sednout do malého německého auta. Nebo Fabie. Nebo nedej bože Korejce. Nejde to? Jistě že ne. Pro vás je tady automobilka Citroën a její model C3.

I kola vypadají stylově.

Francouzský střih

U evropských automobilek jsme zvyklí, že nová generace vozu vždy ve velkém vychází z té předchozí. A designové změny jsou velmi kosmetické. C3 ale se svým předchůdcem nemá téměř nic společného. Jako by se do značné míry stavělo na zelené louce.

C3 je pocitově vyšší auto. Vlastně to nejsou ani pocity. Na výšku má auto 147,4 cm, takže patří mezi vyšší vozy. Auto si můžete prohlížet dlouhé minuty a pořád na něm budete objevovat něco nového. Nové zaobliny, nové detaily, nové stylové prvky. K nepřehlédnutí je Airbump, který se táhne přes přední i zadní dveře. Není to nic jiného, než plastová ochrana dveří. C3 si tuto ozdůbku vypůjčil z modelu Citroën Cactus. Do města se opravdu hodí a navíc C3 ozvláštňuje. Jak jinak.

Diesel?

Kupovat si malé auto v dieselu nedává moc smysl. Tato auta jsou určena především do města, tedy na krátké popojíždění, kdy naftový motor nefunguje tak dobře, jako benzínový. O to větší bylo překvapení, že testované auto poháněl právě dieslový motor 1.6 HDI. Auto s ním je trochu více hlučné a docela těžké na předek. V praxi to znamená zřejmou nedotáčivost. Ano, dá se s ním jezdit za 4 litry nafty na 100 km, ale radíme vám dobře, sáhněte raději po benzínu.

Červené pole pod 6000 znamená jediné – diesel.

Komfort as usual

Ruku v ruce s nedotáčivostí jde komfort, který C3 nabízí. Ambice na dynamickou jízdu se rozplynuly jako pára nad hrncem, vůz bude přitahovat řidiče, kteří mají rádi poklidnou a komfortní jízdu, vlastně takovou promenádu. Na rozbité silnici podvozek odskakuje, zadní náprava doslova vlaje za autem, což vás donutí zvolnit tempo a pak si teprve vychutnáte záměry francouzských inženýrů. Pohodovou a komfortní jízdu.

Barvy hrají prim

Ani interiér vozu se nenechá zahanbit. Náš byl kombinovaný do oranžového odstínu a naživo to vypadá vážně fantasticky. Úlet, ale krásný! Do toho navíc nechybí prvky, které u jiných automobilek nenajdete. Schválně si třeba všimněte vnitřního madla na zavírání dveří. Už jsme to viděli u i Cactusu, ale stejně to vždycky zaujme. A sedačky? To jsou vážně fotely!

Každé zboží má své kupce

A pro Citroën C3 to platí také. Pokud si někdo stěžuje, že moderní auta jsou všechna stejná, že vypadají jedno jako druhé, stačí mu ukázat právě C3. Citroën se nebojí experimentů a představil auto, které jde proti proudu a které si zapamatujete. Aspoň u nás to nebude bestseller, ale respekt před zákazníky, kteří po C3 sáhnou.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,9 sekundy
Maximální rychlost 188 km/h
Pohotovostní hmotnost 1161 kg
Průměrná spotřeba 3,6 l / 100 km
Rozměry 3996 × 1749 × 1474  mm
Cena od / testovaného vozu 244 900 Kč / 349 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

14 důvodů, proč je řidič autobusu nejlepší zaměstnání

Co přinesl rok se značkami na přání?