BMW 530d: sen vašeho šéfa

Abyste si mohli dovolit BMW řady 5, musíte být už sakra velké zvíře. Lízačka vychází tak na 25 měsíčně.

Nic naplat, nové BMW 5 je mistrovské dílo. Na trhu je jen pár měsíců a BMW ukazuje, že tento model je pro něj extrémně důležitý. Automobilka ho prodá mnohem více, než kolik prodá řady 7 a určitě na něm vydělá více peněz, než na řadě 3.

Ať stojí nebo jede, BMW 5 vzbuzuje respekt.

Autorita

Už když přijdete ke stojícímu autu, dýchne na vás něco, co vám způsobí jemné mrazení. Takové to, jako když jdete na pohovor k šéfovi. Nebo na zkoušku, ze které všichni před vámi vyletěli. BMW 5 zkrátka vystupuje jako přirozená autorita. Můžou za to jak obří kola, tak agresivní světla a obrovské, ale opravdu obrovské ledvinky chladiče. Wooow.
Ani v interiéru to není jiné. Za volantem BMW 5 si připadáte jako kapitán zaoceánského parníku. Zkrátka paráda. Jedinou nevýhodu, která se však v horkém létě odpouští jen těžko, jsou kožená sedadla. Chybí jim chlazení či odvětrávání, takže vždy vysednete s propocenými zády. To je ale jediná piha na kráse, kterou navíc aktivní ventilace za 21 944 Kč vyřeší.

Pan motor

Co se hodí nejlépe pro pohon manažerského sedanu? Ano, je to velký dieselový motor. Ten testovaný má objem 3 litry a 6 válců. Nabídne výkon 195 kW, nebo-li 265 koní. Řeknete si, že to zase není tolik, že takové parametry umí dnes i dvoulitrové čtyřválce, jenže… To, s jakou samozřejmostí motor výkon podává, jak nesmírně kultivovaně běží, s jakou ochotou vždycky zrychlí, bez toho, abyste měli pocit, že jej to obtěžuje nebo snad namáhá, to se nedá s ničím srovnat. Výrobce slibuje spotřebu 5,0 – 5,4 litrů. My jsme s lehkou nohou jeli za 6. Výhodu motoru poznáte, pokud mu budete stát na krku. I při velmi vysokých průměrných rychlostech budete jezdit za 8, maximálně 9 litrů nafty. Je to až neuvěřitelné, co tento motor umí vykouzlit.

Jízda

Už první metry v autě vám dají jasně vědět, že tohle je obří limuzína. Není to řada 3 pro nevybouřené rybízky. Řidiče i posádku rozmazluje velkými dávkami komfortu. Rychlosti i daleko přes 200 km/h zvládá s naprostou samozřejmostí. Ani na okresce se neztratí, ale jízdu si tak neužijete. Obzvláště, pokud jde o rozbitou českou okresku. Velká a těžká 19“ kola mají zkrátka raději hladký asfalt. Díky pohonu všech kol xDrive si pak můžete být jisti, že auto se prakticky nemá jak dostat do problémů. Podvozek snese opravdu hodně. Stačí volantem ukázat, kam chcete jet, a vyspělá technika se postará o zbytek.

Chytré auto

Asi vás nepřekvapí, že BMW 5 je prošpikované tou nejmodernější technikou. Obzvláště, pokud si připlatíte 79 638 Kč za paket Innovation. Nechybí všechny možné asistenty, na které si vzpomenete. Chvílemi si připadáte, že auto může jezdit samo.

Palubka je orientovaná na řidiče.

Velkou vychytávkou je chytrý klíček. BMW ho nazývá BMW Display Key a vidíte na něm přístup k základním funkcím vozu. Můžete tak kontrolovat množství paliva v nádrži, zjistit, zda jsou zavřená okna, nebo zda auto nepotřebuje výměnu oleje. Také lze spustit větrání ve voze, nebo nastavit, kdy budete odjíždět, ať se auto rovnou vychladí (či v zimě vyhřeje). Dosah klíčku je pár desítek metrů. Dobíjíte jej bezdrátově v autě, nebo pomocí micro USB. Je to fakt parádní vychytávka. Běžný klíček už nebudete chtít (dostanete ho k autu taky).
BMW má také velmi dobře odladěné spojení s chytrým telefonem. Zamknout nebo odemknout jej můžete třeba i z druhého konce světa. Chytré funkce můžete propojit i se svým kalendářem či e-maily. V praxi to znamená, že když máte někde schůzku, mobil vás upozorní, že už je čas vyrazit, že auto hlásí kolony na silnicích. A v autě už pak máte připravený cíl do navigace. Zkrátka dokonalá integrace.

Bez chyb

BMW řady 5 vlastně není co vytknout. Sedan má menší zavazadelník, ale kupující vždy můžou sáhnout po kombíku. Cena odpovídá technice, která je v autě použita. Není to vymetač okresek, na to jsou tu jiné modely. Jestli váš šéf sní zrovna o BMW 530d, tak se není čemu divit. Je to parádní kára!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,4 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 695 kg
Průměrná spotřeba 5,4 l / 100 km
Rozměry 4 936 × 1 868 × 1  479mm
Cena od / testovaného vozu 1 309 100 Kč / 1 630 486 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

BMW 330i: Skloubení klasiky a moderny

Náš autotest: Lexus GS