BMW 330i: Skloubení klasiky a moderny

Jen těžko budete v automobilovém světě hledat větší klasiku, než je BMW 3. Jak funguje v roce 2017?

Píše se rok 1975 a BMW prodává nový vůz střední třídy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Československo tehdy obdivovalo Škodu 100, Gustav Husák byl prezidentem. Tehdejší BMW 3 poháněl dvoulitrový benzínový motor. A naše BMW 330i je vlastně skoro stejné.

Třída 3 revoluci nedělá. Jen evoluci.

4 válce a pohon zadních kol

Leckoho by mohlo označení 330i zmást. Protože 330i dlouhá léta označovalo vůz s benzínovým šestiválcem a výkonem 190 kW. Jenže současný stav společnosti není příliš nakloněn velkoobjemovým motorům. Proto 330i znamená, že pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec. Tedy vlastně motor takového typu, jaký měla první generace BMW. Jak ale tušíte, tomuto motoru pomáhá turbo, takže jeho výkon je 185 kW. Tedy vlastně odpovídá tomu, co vždycky minulé 330i byly.

Motoru nechybí výkon, přitom umí být úsporný.

Stačí čtyřválec na dynamickou jízdu? Stačí snad zmínit, že na stovce je auto za 5,8 sekundy. Výkon vám opravdu chybět nebude. Motor je až nečekaně výbušný, zatahuje s velkou chutí a dokonce mu nechybí výkonová špička. Je vidět, že motoráři v posledních letech udělali opravdu velký kus práce. Automobilka slibuje spotřebu 5,5 – 5,8 litrů benzínu na 100 km, při rychlejší jízdě počítejte spíše se 7 litry, i to je ovšem nádherná hodnota. Kdo by kupoval naftu, že?

Prémiovka

Stačí, když auto stojí zaparkované na ulici a hned přitahuje pozornost. Nezvykle křiklavá barva a 19″ kola udělají zkrátka své. Pokud jste rádi středem pozornosti, BMW 3 vám bude dělat dobrého parťáka.

Interiér sází na sportovní geny vozu. Sedačka se sice nastavuje trochu obtížněji, ale sedí se v ní skvěle. A celý interiér je orientován na řidiče. Malý volant s tlustým vejce, za ním pádla řazení, ruční brzda je klasická mechanická a je hned po ruce. To nemůže být náhoda!

Zároveň ale nechybí nejmodernější hi-tech. Auto má připojení k internetu, dokonce obsahuje webový prohlížeč! A vůbec, integrace s internetem je bohatá. Do mobilu si můžete nainstalovat aplikaci, která umí desítky funkcí. Od aktivace nezávislého topení, zamčení vozu, zapnutí světel až po servisní kontrolu. Paráda!

Jízda

Nakonec si necháváme to nejdůležitější. Jak BMW 330i jezdí? Inu, jako velký sedan. To ale neznamená, že mu chybí hravost. Vůz měl pohon jen zadních kol a v zatáčkách si s ním užijete kus zábavy. Hlavně na mokru je ochota klouzat nečekaně velká. Auto má několik jízdních režimů, ten nejdrsnější se jmenuje Sport+ a omezuje funkci elektronické stabilizace. Takže pokud to umíte a máte na to pevné nervy, můžete zatáčky jezdit driftem. Vlastně to ani tak složité není, řízení je velmi přesné a podvozek jemně čitelný. Auto bylo vybaveno sportovním řízením, které má velmi strmý převod. Stačí tak rychlé cuknutí volantem a kola jsou hodně vytočená. Co víc si přát? Kdykoliv jde do tuhého, stačí ubrat plyn a auto se samo srovná.

Zadní gumy se rády sklouznou. Hlavně na mokru.

Pokud je stabilizace zapnutá, nemusíte se bát. I když jde o zadokolku, díky perfektnímu odladění celého auta se do problémů nedostanete.

Čtyřválci stačí jen 2 výfuky na jedné straně.

Pro mlaďochy

Auto celé je vůbec dobře odladěné. Pořád vás bude provokovat, abyste jeli rychleji a rychleji. Není to ten typ limuzíny, kde si budete užívat komfort a řízení se příliš nevěnovat. Pořád jde o auto určené pro řidiče, kteří rádi řídí, baví je to a tu a tam se projedou s vypnutou stabilizací. Protože to fakt je zábava!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,8 sekundy
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1570 kg
Průměrná spotřeba 5,8 l / 100 km
Rozměry 4 633 × 1 811 × 1 429 mm
Cena od / testovaného vozu 832 000 Kč / 1 188 200 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

BMW: Bavorská pýcha

BMW 1: Ochlazení po duši